Mun päivä + ratsastus

Mooi!

Kävin siis eilen ratsastmassa pitkästä aikaa. Aina on joku este ollut, etten ole tallille päässyt. Menin siis Ellillä. Sillä en ole ennen mennyt.

Kuten Booriksenkin kohdalla, myös Elliä kohtaan minulla oli ennakkoluuloja. Yleensä aina, kun olen ollut tunnilla, missä joku ratsastaa Ellillä, se on säikkynyt tai muutenvaan ollut hankala. Ei se ollut. S

Elli ei ollut kuin vaikka Viivi. Sitä ei tarvinnut potkis menemmään, vaan se liikkui ihan reippaasti koko tunnin. Ei se myöskään ollut kuin Booris, että joutuisi ohjissa roikkumaan kaikin voimin. SE oli ihana.

Kun olen niin tottunut jo ponskeilla ratsasteluun, sen ravi oli iha jätti kokoista. Ensin en yhtään meinannut pysyä ravin tahdissa. Vähän aikaa kun ravailtiin, aloin jo tottua isoihin akeliin. Laukka oli ihanaa..

Mu siis ensin tietty käyntiä. Sitten mentiiin pohkeenväistöä silleen, et mentiin ravia pitkät sivut, ja lyhyen sivun keskeltä mentiin pari askelta ensin lävistäjää ja sitten ähdettiin pohkeenväistöä sivulle. Tehtiin sitä eri suuntiin. Sitten tehtiin samaa, mutta toisessa päädyssä laukattiin voltti. Sitten ravailtiin ja menttin loppukäynnit. Nykyään oon aina ruennu menee loppukäynnit ilman jalustimia.






Sit illalla ratsastuksen jälkeen mentiin Senjan kanssa Pielavedelle. Siellä oli se Ruuskasen repäisy-kisa. Katottiin sitä. Otettiin oikein yhteiskuva Antti Ruuskasen kanssa. xD


Jooh. Illalla käytiin pyöräilemässä kuvailtiin artteja luontokuvia. Maaseutu on siksi kyllä paras paikka, kun saa niin hienoja kuvia. Ajeltiin myös Lokarilla.

- Nipsu

Kommentit